Anmäl konto till kontoregistret och lös in avi
Genom kontoregistret får du utbetalningar från företag och myndigheter direkt till ditt konto. Det kan till exempel vara din lön eller studiemedel från CSN. Du kan även lösa in din avi som du fått hemskickad.
Anmäl ditt konto
- Du kan anmäla konto från alla svenska banker. Du behöver inte vara eller bli kund för att anmäla ditt konto.
- Du behöver vara över 18 år
- Legitimera dig med Mobilt BankID
Ditt konto blir aktivt för insättning inom 2 vardagar.
Lös in avi
- Du som är över 18 år kan kostnadsfritt lösa in en avi
- Ditt personnummer behöver vara tryckt på avin
- Legitimera dig med Mobilt BankID
- Avin behöver vara utställd av Swedbank eller sparbankerna.
När du löst in avin kommer pengarna in på ditt konto senast nästa vardag.
Se om ditt konto redan är anmält
I internetbanken
Du kan enkelt se och ändra ditt konto i kontoregistret.
I appen
- Logga in i din app hos Swedbank eller sparbank
- Klicka på Profil via menyn
- Klicka på Utbetalningar
- Registrera eller ändra ditt konto. Lös in avi genom att klicka på "Sätt in pengar från en utbetalningsavi".
Problem att anmäla ditt konto eller lösa in avi?
Alla kan inte anmäla sitt konto eller lösa in avi via den blå knappen.
-
Ditt barn är under 18 år
Du som är förälder/vårdnadshavare till någon under 18 år anmäler ditt konto och löser in avi tillsammans med barnet på något av våra kontor.
-
Du har fyllt 18 år och har ungdomskonto
Du som har fyllt 18 år och har ett ungdomskonto behöver besöka ett kontor för att anmäla konto och lösa in avi. Du ser om du har ett ungdomskonto genom att klicka på kontot - kontodetaljer.
-
Du har konto i utländsk bank
Vill du anmäla ditt konto i en utländsk bank kan du göra det på något av våra kontor.
-
Du saknar BankID
Du som varken har Mobilt BankID eller BankID på din dator (BankID på fil eller BankID på kort) behöver anmäla ditt konto på något av våra kontor.
Om något av följande stämmer – gör så här istället:
-
Du har samordningsnummer
Du som har samordningsnummer istället för personnummer och saknar internetbank hos Swedbank eller sparbankerna.
-
Du saknar Mobilt BankID men har BankID på dator
Du som saknar Mobilt BankID men har BankID på dator (BankID på Fil eller BankID på Kort) men saknar internetbank hos Swedbank eller sparbankerna.
Om något av detta stämmer för dig, anmäl ditt konto här:
Anmäl ditt konto här
Besök ett bankkontor och lös in avi
-
Du är företagsanvändare
Du som är företagsanvändare och loggar in med BankID i Swedbanks eller sparbankernas internetbank men är privatkund i annan bank.
-
Kund i sparbanken Syd
Du som är kund i Sparbanken Syd.Om något av detta stämmer på dig, anmäl ditt konto här: